Yes!! nog meer kansen!

Ja, ik ben een onverbeterlijke optimist. Gaat de zorgvernieuwingsprijs waar ik zo op hoopte naar een student in rolstoel, maar ben ik de volgende dag toch weer helemaal blij.
Alhoewel.... eerst zie ik de volgende ochtend even niet waar ik nou eigenlijk mee bezig ben. Ik leg mijn moede hoofd op Wim's schouder en realiseer me ogenblikkelijk dat er veel meer is om voor te gaan. Ik wil tenslotte mensen die langdurig voor een ander zorgen stimuleren om ook goed voor zichzelf te zorgen.
Ik open mijn mailbox. Iemand heeft een tekst van me uit een internetdiscussie van 8 maanden (jawel) geleden geplukt en vraagt me of ze die mag gebruiken voor een interne discussie in haar ziekenhuis. Yes!! Dat wou ik toch?
Dan lees ik Skipr Daily, een nieuwsbrief voor toonzetters in de zorg. Degene die die dag het blog schrijft, constateert dat het geluid van de patient in de blogs ontbreekt. In de 'Yes!! stemming' bied ik ogenblikkelijk aan om daar voor te zorgen. De hoofdredacteur vraagt me wie ik ben en wat me beweegt en ik stuur datzelfde stukje tekst uit die internetdiscussie van even daarvoor. En ja, nu mag ik mijn kritische zorgverhalen en ervaringen kwijt tussen de zorgprominenten. Yes!!
Daarna schoof de oprichter van Coaching Nederland bij me aan tafel. Het plan voor de E-coaching voor partner- of mantelzorgers krijgt in combinatie met zijn Coaching-pro een webomgeving die helemaal past. We gaan nu samen de boer op met een pracht combinatie.
Mijn dag kon vervolgens niet meer stuk.
En dan kreeg ik maandag bericht dat ik op mag voor  de volgende ronde van de 'Case van het jaar'. De Eigen krachtcentrale en Buurtzorg zijn eervolle voorgangers. Volgende week dinsdag presentatie. Yes!!

En ja, dat heb ik nou steeds.
Gaat er ergens een deurtje dicht, gaan er vervolgens nog mooiere deurtjes weer open.
Dat geeft vertrouwen. En kracht.
Morgen naar de bijeenkomst Vrouwen en passie in Maarssen. Ik zag al meer dan 600 aanmeldingen. Zoveel vrouwenpower... ik vind dat een beetje eng. Maar wie weet. Kom op!

Reacties